Avondklok - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nathalie Schuijlenburg - WaarBenJij.nu Avondklok - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nathalie Schuijlenburg - WaarBenJij.nu

Avondklok

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 Mei 2014 | Thailand, Phuket

Lieve allemaal,

Allereerst een geruststellend berichtje: het is hier veilig! Ik merk weinig tot niets van alles wat gaande is in Bangkok, behalve dan dat ik genoodzaakt ben om thuis te blijven na 10 's avonds. Lang leve de avondklok.. Wat ik verder hoor is dat het allemaal nogal opgeblazen wordt door de media en dat het allemaal best wel meevalt. Alleen in bepaalde protestgebieden in Bangkok kun je nu beter niet komen.

Inmiddels ben ik ruim over de helft van mijn stage en ben ik een paar weken geleden dan echt begonnen met mijn functie als guest relations agent. Ik heb al een aantal keer de vraag gehad wat dat nu precies inhoudt dus ik zal het in het kort proberen uit te leggen. Ik ben een soort tussenpersoon tussen de gasten en het hogere management en probeer de tevredenheid van de gasten van de vacationclub omhoog te krijgen. Elke dinsdag, woensdag en donderdag bezoek ik de gasten in hun villa's en probeer ik erachter te komen of alles naar wens is of dat er dingen zijn die verbeterd kunnen worden. De meeste gasten vinden het vooral heel leuk om met me te praten en zijn benieuwd naar wat zo'n blank meisje hier te zoeken heeft. Maar natuurlijk krijg ik ook heel wat klachten en commentaar over me heen wat ik dan probeer op te lossen door het door te brieven naar de managers en te kijken wat we eraan kunnen doen. Op vrijdag en zaterdag help ik bij de check-in counter van de Phuket Beach Club en voor mij is dit vooral een moment om de gasten alvast te leren kennen en mezelf aan ze voor te stellen. Daarnaast is er op dinsdagavond een cocktail party, een uurtje voor de owners waarbij ik nog eens de kans heb om met de gasten te praten. Kort gezegd heb ik dus vooral heel veel gastencontact, wat mijn functie heel leuk en afwisselend maakt.

Tot zover de stage, nu weer naar de nog leukere weekenden. Joelle en ik vonden het wel weer tijd voor een tripje en dus hebben we de congierge lief aangekeken en mochten we ter inspectie naar de Phi Phi eilanden. Niet aan te raden voor mensen die zeeziek zijn want ik heb nog nooit zo hard gevaren als met deze speedboat. Voordeel was dat we er redelijk snel waren en we konden genieten van de strakblauwe zee en witte stranden. Echter waren er vooral bij het eerste eiland, bekend omdat Leonardo Dicaprio er heeft gelopen, meer toeristen op hetzelfde idee gekomen.. Net als Leonardo werden we zelf ook als beroemdheden ontvangen en hebben we verschillende kiekjes gemaakt met Chinezen, Japanners en waar ze dan ook vandaan mogen komen. De andere stranden waren gelukkig iets rustiger dus hier konden we in alle rust genieten van het uitzicht en natuurlijk hebben we ook nog even gesnorkeld.

Die avond was het tijd voor een feest, want Joelle was om 12uur jarig. Met onze collega's reden we naar een bar aan het strand en hebben we tot diep in de nacht cocktails gedronken en gedanst met onze Thaise vrienden. Leuke ervaring!
De volgende dag was het natuurlijk nog steeds feest en hoewel we eigenlijk een rustig stranddagje inclusief massage hadden gepland viel ons plan in duigen toen Vincent, oud-hotello ons vroeg of we in een videoclip voor Angsana wilden spelen. Joelle wilde dit wel graag en het leek mij ook wel een leuke ervaring, en omdat Vincent graag wilde dat we meededen(hij bood ons een lunch, diner, massage en de hele dag gratis cocktails aan) besloten we het gewoon maar te doen. Het werd een superleuke dag waarin we in verschillende scenes moesten spelen. Ik denk dat we binnenkort de videoclip zullen ontvangen dus kunnen jullie het zelf zien. De scenes besloegen wel de hele dag dus voor de massage hadden we geen tijd, maar hiervoor kregen we wel wat geld. De beloofde lunch en het diner waren heerlijk en aan het eind van de dag stond er ook nog een verjaardagstaart voor Joelle klaar dus het was weer een perfect dagje.

Het weekend daarop was het dan echt tijd om even bij te komen en te relaxen, wat we heerlijk gedaan hebben op mijn nieuwe favoriete strand Laem Sing. Een rustig strandje waarvoor je via een bospad omlaag moet lopen en nog niet erg ontdekt door de toeristen. Hier hebben we dan eindelijk onze langverwachte massage gekregen!

Afgelopen weekend moesten we verplicht het land verlaten omdat we niet langer dan 90 dagen mochten blijven. Heel erg vervelend, vooral omdat we er 2 extra vrije dagen voor kregen, en dus vlogen we met veel tegenzin naar.. Singapore!
Aangezien de hotels er redelijk duur zijn besloten we in een hostel te slapen. Leuk om ons eens onder internationale leeftijdsgenoten te bevinden in plaats van de veeleisende gasten en onze Thaise collega's in het Marriott. Van te voren hadden we al wat research gedaan en dus waren onze dagen -zoals gewoonlijk- weer aardig volgepland. De eerste dag verdwaalden we direct door mijn goede inzicht, maar mijn studentenhart leidde ons naar een gigantische campus met sportpark en uiteindelijk vonden we de juiste weg, dus het had weer zo moeten zijn. Verder hebben we de southern ridges uitgelopen, een tocht van 9km door parken, een hoge brug door de jungle en een andere brug over de stad. De route eindigde bij Mont Faber, de hoogste heuvel van waar je Singapore mooi kon zien liggen. Verder zijn we naar de Botanic Gardens, Gardens by the Bay, het reuzenrad en het bekende hotel met de boot on top geweest. En een tripje naar Chinatown kon natuurlijk ook niet ontbreken. Verder zijn we naar het eiland Sentosa geweest. Het leek wel een groot speelpark, en de stranden waren er helaas niet zo mooi als in Phuket.. De laatste avond zijn we met Stephen, iemand die ook in ons hostel verbleef naar de night safari geweest. Helaas geen mooie foto's kunnen maken aangezien we niet mochten flitsen. De laatste ochtend stond er nog een ding op de planning: het bekende, luxe Raffles hotel binnenkomen. Bij de ingang werden we al tegengehouden en kregen we te horen dat het alleen voor gasten was. Toch hebben we ons met een mooi verhaal(we zijn studenten van de hotelschool en dus erg geinteresseerd in dit soort specifieke, bijzondere hotels..) naar binnen weten te praten en de man die ons eerder wilde wegsturen vertelde ons van alles en wilde zelfs foto's van ons maken in de lobby. Missie geslaagd en dus konden we weer moe maar voldaan terug naar Phuket!


Veel liefs en tot snel!



  • 24 Mei 2014 - 19:10

    Emmy Keesom:

    Hey lieverd!

    Wat een leuke verhalen steeds weer. Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar :). Heel leuk dat je veel tijd over houdt om leuke dingen te doen naast je stage!
    Geniet nog lekker daar en als je terug bent gaan we gauw weer gezellig bijkletsen!

    Liefs,
    Emmy

  • 24 Mei 2014 - 22:23

    Julia:

    Wat heerlijk weer om te lezen over jullie avonturen ! Carpe diem
    xxx julia johan en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 4634

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Stage in Phuket

Landen bezocht: