Welcome to peaceland! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nathalie Schuijlenburg - WaarBenJij.nu Welcome to peaceland! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nathalie Schuijlenburg - WaarBenJij.nu

Welcome to peaceland!

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 Maart 2014 | Thailand, Phuket

Lieve allemaal,

Wauw. Dat woord is de afgelopen weken iedere dag wel een paar keer door mijn hoofd geschoten, want wat is het hier mooi en bijzonder! De tijd vliegt hier en iedere dag krijg ik zoveel nieuwe indrukken van alles wat dit land te bieden heeft. Het liefst zou ik alles van dag tot dag opschrijven maar dan zit ik hier morgen nog. Dus ik zal proberen de korte versie te geven.

Inmiddels ben ik begonnen met mijn stage. Deze eerste weken krijg ik trainingen bij het ene resort van Marriott, Mai Khao Beach, en in april ga ik naar het grotere resort, Phuket Beach Club, om te beginnen met mijn functie als guest relations agent. Iedere ochtend om half 7 vertrek ik vanaf mijn appartement naar Thalang waar ik op de staffbus van Marriott stap. Om die tijd zou je verwachten dat je een van de weinigen op straat bent, maar niets is minder waar. De Thaise mensen eten hier de hele dag door, en om half 7 ’s ochtends zie je dan ook al overal kleine kraampjes langs de weg waar werkelijk van alles verkocht wordt. Vlees, vis, rijst, fruit.. Na een half uur in de bus is het tijd om te ontbijten in de staffkantine van het hotel. Ik kan nog niet erg wennen aan een rijstontbijt maar gelukkig is er ook altijd toast te krijgen. Na het ontbijt is het dan om 8 uur tijd om met de werkdag te beginnen.

De eerste week heb ik een training gekregen in de afdeling recreatie. Dat hield in stretching, zumba en yogalessen volgen, bij het strand of zwembad staan om handdoeken en water uit te delen, meedoen met fietstochten en andere activiteiten en spelen met kinderen in de KidsClub. Een erg leuke start dus van mijn stage! Deze eerste week heb ik al heel wat nieuwe collega’s leren kennen. Stuk voor stuk hele lieve mensen die erg geïnteresseerd in je zijn en de hele dag komen vragen of het goed met je gaat en of je het naar je zin hebt. Al snel voelde ik me helemaal thuis in het team .

Ennnn vorige week vrijdag is Joëlle aangekomen! Eindelijk iemand om gezellig ’s avonds mee te eten en dingen te ondernemen. Ons eerste weekend mochten we in een villa van Marriott slapen, om de service van het hotel te ervaren. Een geweldige ervaring, en een topbegin van onze tijd in Thailand samen! Gelukkig kunnen we het heel goed met elkaar vinden en zijn we in veel dingen hetzelfde, dus dat moet goed komen.

De tweede week kreeg ik een training in de afdeling engineering. Hierbij kreeg ik informatie over het onderhoud van de kamers en de publieke ruimten, en mocht ik onder andere mee om kamers te controleren. Helaas was het niet erg druk dus was er weinig te doen, en heb ik vooral bij de front office gestaan. Maar hierdoor ken ik inmiddels al wel de helft van het personeel! Deze week hebben Joëlle en ik ook geluncht met de grote baas, de General Manager van beide resorts. Erg leuk dat hij tijd voor ons wilde nemen om ons beter te leren kennen.

Afgelopen vrijdag was wel een hele bijzondere ‘werkdag’. Alle managers en gerelateerde werknemers van de drie Marriott hotels/resorts gingen op study trip naar één van de prachtige Similan eilanden, Huyong. En Joëlle en ik mochten ook mee! Marriott maakt deel uit van de ‘turtle foundation’, een organisatie die voor de schildpadden zorgt en die ook werkzaam is op dit eiland.
Met een boot van de marine vertrokken we naar het eiland. Halverwege moesten we op een grotere boot overstappen, wat een heel gedoe was. 2 boten die enorm schommelden met een smalle plank ertussen waar wij overheen moesten. Hilarisch! Na een lange tocht op deze boot waarbij we een Thaise presentatie kregen kwamen we aan op het eiland. Of toch niet, want eerst moesten we nog een tochtje maken in een reddingsboot. Dit keer was er een smal trapje waar je zo’n beetje vanaf in het bootje moest springen. Doodeng maar het werkte in ieder geval weer goed op onze lachspieren, haha!

Omdat er zo veel schildpadden leven is het eiland normaal gesproken niet toegankelijk voor toeristen en dus is het eiland nog heel ongerept en het mooiste eiland dat ik ooit heb gezien! Hier moesten we natuurlijk eerst allemaal veel foto’s van maken, en na een Thaise lunch was het tijd voor de turtle release. We mochten allemaal één schildpad vrijlaten in de zee. Geweldig! Hierna hebben we met zijn allen het eiland opgeruimd en na een frisse duik was het tijd om weer terug te gaan. Op de terugweg leken Joëlle en ik wel 2 beroemdheden, veel mensen maakten ongegeneerd foto’s van ons of wilden met ons op de foto. Heel grappig! Toen het donker werd kwam één van de marineboys ons met een diepe buiging twee biertjes brengen. Die konden we natuurlijk niet afslaan, en we besloten om deze maar op te drinken samen met de mariniers. Helaas konden ze niet zo goed engels waardoor ze iedere keer groepsoverleg moesten houden als wij iets tegen ze zeiden, maar gezellig was het zeker en een leuke afsluiting van deze mooie dag.

Gisteren zijn we samen met een Thais collegaatje, Funny, naar Phuket town gegaan. Haar moeder was er ook bij, want die moest naar haar werk en vond het wel interessant twee Nederlandse meisjes in de auto. In de auto kregen we kleine Thaise desserts te proeven en de hele dag werden we op onze wenken bediend. Toen we vroegen naar ‘roti sai mai’, een thaise lekkernij, een soort suikerspin in een klein wrapje, werd de auto binnen 2 minuten stilgezet aan de rand van de snelweg naast een klein kraampje. Het autoraampje ging open en vanuit de auto konden we het zo bij het kraampje kopen. Net de mcdrive, maar dan anders..
Joëlle wilde, omdat ze een jaar blijft en om geld te besparen, een scooter kopen en Funny en haar moeder wilden ons maar wat graag helpen. De hele dag zijn we langs allemaal zaakjes geweest om testritjes te maken en uiteindelijk hebben we een mooie scooter gevonden. Na een dinertje op de Naka Market, een markt met allemaal kleine eetkraampjes, hebben we ons leven geriskeerd met ons eerste ritje op de nieuwe scooter, en nog wel over de snelweg. Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee en zijn we weer veilig aangekomen bij ons appartementje, waar we ons klaar konden gaan maken voor onze eerste stapavond! We zijn bij een club aan het strand geweest waar bijna alleen maar oude mannen en veel jongere Thaise vrouwen met te korte jurkjes te vinden waren. Uiteindelijk toch wat mensen van onze leeftijd gevonden en onder het genot van een aantal cocktails is het toch een perfecte avond geworden.

Vanochtend zijn we op tijd opgestaan voor onze eerste echte workout, een uur zwemmen in het wedstrijdbad hier in de buurt. Want met al dat lekkere Thaise eten de hele dag door moeten we natuurlijk wel een beetje in vorm blijven! Vanmiddag zijn we naar Bang Tao beach gereden en hebben we heerlijk uitgerust van deze inspannende weken.

En dat was het dan weer. Toch een langer verhaal dan ik had gewild maar we maken hier ook zoveel leuke dingen mee! Zoals jullie kunnen lezen zijn de mensen hier echt geweldig en willen ze je overal mee helpen. Alles gaat heel relaxed en niets is te veel gevraagd. Welcome to peaceland!


Liefs en tot de volgende keer!

  • 02 Maart 2014 - 15:17

    Ellen & Annelieke:

    Lieve nathalie,

    Superleuk dat je een blog bij houd en om je eerste verhalen te lezen. Zo te horen heb je het heel erg naar je zin. En we kijken uit naar je volgende blog.

    Xxxxxxx
    Ellen & Annelieke

  • 02 Maart 2014 - 15:31

    Carla En Theo:

    Geweldig!! En zo leer je toch nog bier drinken door de mariniers ha,ha, ...

  • 02 Maart 2014 - 16:42

    Julia:

    Weer super leuk om te lezen natje !
    Enne ik ben bang dat als jij eenmaal weer in Nederland bent je heimwee krijgt naar dat geweldige halfjaar daar ! Geniet maar dubbel en dwars van alle mooie dingen ! Liefs van ons allemaal

  • 02 Maart 2014 - 19:12

    Puck:

    Ik wil een schildpad

  • 02 Maart 2014 - 19:31

    Lotte:

    klinkt echt geweldig nath en super mooie fotos!
    heel veel plezier nog!
    xxxx

  • 02 Maart 2014 - 19:47

    Ria Van E.:

    Hoi Nathalie, Carla en Theo lieten al trots de foto's van je tijdelijke apartement zien. Wat ziet alles er bijzonder mooi uit. En dan die schilpadden geweldig om dit mee te mogen maken! Ik wens je heel veel succes met deze stage en vind het leuk je verhalen te lezen :-)

  • 03 Maart 2014 - 08:57

    Tante Connie:

    Wauw Nathalie, wat een ervaring in je leven, denk idd dat je heimwee krijgt als je thuisbent, mijn werkgever gaat daar 6 x p jaar naartoe en kan niet meer zonder, leuk je verhalen te lezen, fijne tijd met je vriendin, tot de volgende keer, liefs v Gerard en mij en de kids. xx

  • 06 Maart 2014 - 21:18

    Tanja Leeflang:

    hoi Nat, wat een ervaring en je mag als je weer terug bent Sophie ook eens schminken hoor;-) die zal dat prachtig vinden!!! Lekker genieten daar..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 4628

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Stage in Phuket

Landen bezocht: